Liebherr CNP3913-20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr CNP3913-20 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

zoeff50 22-07-2013
Geschreven voor: Liebherr CNP3913-20

Na 15 jaar dienst hield onze Bosch koel-diepvrieskast er ineens mee op; 15 jaar zonder enig probleem. Dit was onze 2de Bosch koel-diepvrieskast; beide ong. 2 mt hoog met 3 diepvriesladen. Zeer tevreden met Bosch, we hebben vrijwel alles van Bosch.
Niet zo handig een kapotte koelkast bij temperaturen van 25-30 graden; de diepvriesinhoud kon gelijk de container in.

Paar winkels gebeld of zij een 2 mt hoge koel-diepvrieskast met 3 diepvriesladen hadden staan en wezen kijken. Wilt u kwaliteit, Bosch of Liebherr. Even schrikken; onze Bosch was 65 cm breed, dat was toen de standaard breedte. Koelkasten zijn nu standaard 60 cm breed en met een dikkere wandisolatie was de diepvriesinhoud veel kleiner dan wat wij gewend waren. Liebherr is blijkbaar de enige met 4 diepvriesladen; het koelgedeelte is 10 liter kleiner, het diepvriesgedeelte met 4 laden is 10 liter groter.
Bosch heeft ook een paar kasten van 70 cm en Liebherr van 75 cm breed, maar daar hadden wij de ruimte niet voor.

Opvallend was dat alle 3 winkels Liebherr het betere/ beste merk vonden. De konstruktie van de Liebherr is inderdaad iets degelijker dan van Bosch, maar ik heb ook geen enkele twijfel over de kwaliteit van Bosch gezien onze goede ervaringen. Liebherr gekozen vanwege de 4 diepvriesladen. De Liebherr was wel een stuk duurder dan de Bosch met 3 laden, misschien de reden waarom de winkels de Liebherr aanraden. Opvallend was ook dat de Liebherrprijzen van alle 3 winkels exact gelijk waren, sterker nog, ook webwinkels hanteerden exact dezelfde prijs . Dat riekt m.i.naar (illegale?) prijsafspraken.

Bij het verplaatsen merkte ik dat de Liebherr inderdaad een steviger kast is dan de oude Bosch. 12 uur wachten voordat je de koelkast inschakelt. Het condensorrooster aan de achterkant van de kast begon in het begin mee te resoneren maar dit hield na een tijdje op. Altijd belangrijk is dat je de kast links-rechts waterpas stelt en dat de kast een ietsje achterover staat.

De kast is zeer stil, als je er dichtbij staat hoor je een hele zachte bromtoon van het koelaggregaat. Wel is regelmatig geborrel van het koelmiddel te horen, maar dit is een algemeen 'probleem' met de moderne milieuvriendelijke koelmiddelen (brandbaar butaangas zit erin).

Het flessenrooster vonden wij maar een onhandig ding en hebben we er uit gehaald.
Er zitten 'slimme' handgrepen op die die bij aantrekken de deur openduwen. M.i. een onnodig iets, nooit nodig gehad.

Standaard temperatuurinstelling is 5 graden voor het koelen en -18 graden voor het vriezen. Gekontroleerd met een thermometer en het klopt precies; bovenin de koelkast is het natuurlijk iets warmer. Bovenin in de koelkast zit een inschakelbare ventilator voor een gelijkmatigere temperatuurverdeling door de hele kast; lijkt mij tot nu toe ook een overbodige optie, zonder ventilator is de koeltemperatuur en verdeling uitstekend.

De degelijkheid straalt ook van de buitenkant van de kast uit, er staat wel een apparaat in de keuken. ruim 2 mt hoog, niet geschikt voor kleinere mensen.

Kan natuurlijk nog niets zeggen over de kwaliteit over jaren, maar ik heb er geen twijfel over. Miele kasten komen ook bij Liebherr weg.

C Smit 27-11-2011
Geschreven voor: Liebherr CNP3913-20

Ik heb deze Liebherr koelkast gekocht omdat deze, als één van de weinigen, 4 vriesladen met 123 liter inhoud heeft. Het is natuurlijk gewoon 'maar' een koelkast, maar heel handig is toch het deuralarm wat af gaat als de deuren langer dan 1 minuut open staan (geen half ontdooide vriezer meer), de flessenplank (geen rollende flessen meer, de 2 groentelades op rolletjes, de uitneembare plateaus in de vriezer, de (beweegbare)handgrepen die de deuren zelf al open drukken en de wieltjes onderop aan de voorzijde (makkelijk om de koelkast van zijn plek te halen). Onhandig is dat de vriezerdeur zo laag zit, dat hij steeds tegen je voeten komt bij het open doen. Afstand bewaren dus. Erg goedkoop is dat er nog gewoon een gloeilampje voor de verlichting in zit.
De koelkast is best wel lomp, ziet er meer uit als een kluis. Vormgeving was voor mij echter geen aankoopcriterium.
Liebherr en Miele gebruiken dezelfde componenten, dus over de duurzaamheid heb ik geen twijfels.
De koelkast staat bij mij in een open keuken en toch hoor ik hem niet. Is dus prima.

G.Muller 01 23-01-2012

Wij hebben de zelfde koelkast werkt heel goed (er zat bij uitpakken een deukje in de deur binnen een week een nieuwe deur goede service)
De koelkast maakt wel eens kreungeluiden (ligt aan het gas wat er in zit zegt de monteur vroeger freon nu butaan)Het flessen rek buigt wel iets door
verder heel goed tevreden.